Waarom is jouw verhaal zo belangrijk?
Toen mijn man en ik 3,5 jaar geleden Léon opstartte als product-based bedrijf had ik geen ervaring met verkopen of netwerken.
We stonden op een marktje en mensen waren nieuwsgierig naar wat we verkochten, maar vooral naar de ‘waarom’.
Bij deze vertel ik jou graag het verhaal achter Léon:
5 maand voor de opstart hadden we thuis een lege fles ‘Tanquray’ gin die klaar stond voor de glasbak. We vonden het zo jammer dat deze weg moest en zijn beginnen nadenken over een 2e leven voor de fles. Na wat opzoekwerk zijn we tot de beslissing gekomen om er een lamp van te maken en het resultaat mocht er zijn (foto rechts, de allereeste lamp). Enkele weken daarna werden we uitgenodigd voor een pensioenfeest waarvan de gepensioneerde een grote Duvel-fan is.
Als cadeau voor haar hebben we een Duvel-lamp gemaakt, die toevallig de dag erna gespot werd door de eigenaar van de lokale drankenhandel. Hij heeft via de vriendin contact gezocht met ons om lampen te verkopen in hun winkel en zo is de bal aan het rollen gegaan.
Dit was leuk. We konden onze creativiteit kwijt in het ontwerpen van de lampen, maar de verkoop bleef uit.
We hadden enkele weken daarna het geluk om opgepikt te worden door HLN en zo kwamen enkele mooie samenwerkingen op ons pad.


Op een gegeven moment kregen we een speciale vraag…
Een vrouw had in de kelder een fles staan (die stond te verstoffen) met de naam van haar mama. Zij was overleden en ze wou graag een lamp als herinnering. Dit was de opstap die wij nodig hadden.
We deelden dit verhaal online met foto erbij en in de loop van de maanden stroomden de bestellingen binnen van mensen die ook nog een fles hadden staan waar een herinnering aan vast hing.
Moment van verloving, geboorte, trouwfeest… Zelfs een prachtige fles wijn die gekraakt werd op de koffietafel van een overleden persoon die zot was van die specifieke soort wijn. Allerlei speciale momenten met elk hun eigen verhaal.
In die 3 jaar mochten we op die manier +200 lampen op maat maken. Het contact met de klanten was fantastisch. Elk moment waarop we een foto van een afgewerkte lamp doorstuurden of de lamp mochten overhandigen was één om nooit te vergeten.
En dat is ook wat klanten onthouden.
Niet het aantal branduren, welke materialen die je gebruikt, via welk bedrijf je alles verzend of in welke dozen ze verzonden worden. Nee.
Waarom jij dit product verkoopt en hoe jij alles aanpakt, DAT is waar klanten voor terugkomen en waardoor zij hun ervaring delen met kennissen.
Dat is de reden waarom het belangrijk is om jouw uniek verhaal goed op te bouwen en trouw te blijven aan jezelf. Mensen verkopen van mensen die een eerlijke en open communicatie nastreven, die zich niet anders voordoen dan ze zijn en waar ze terecht bij kunnen voor informatie en vragen.
Wat is jouw verhaal? Heb jij een mooie samenhang dat je aan jouw potentiële klanten kan vertellen?
Indien je nog wat moeite hebt, kan ik je hierin ondersteunen.
Elke persoon die bij mij een traject volgt, gaat met sterk verhaal naar huis op het einde van de samenwerking. Dit is voor mij dé fundering, dus belangrijk om hiermee te starten.
Ben je nog niet zeker hoe je alles kan uitwerken tot een verhaal en zit je graag eens samen om jouw verhaal onder handen te nemen ?
Win een gratis brainstormsessie!

Ben je benieuwd naar mijn aanbod?
Plan gerust een kennismakingsgesprek in en voel je van harte welkom om al je vragen meteen op tafel te gooien. Geen vraag is voor mij te veel en ‘domme’ vragen bestaan niet.