Werkboek : stappenplan voor creatieve productondernemers, van productidee naar merk.
De basis van het ondernemerschap
Alles wat erbij komt kijken om een onderneming te gaan onderbouwen
jezelf leren kennen (deep dive in jouw persoonlijkheid & manier van ondernemen zoeken die bij jouw gezin, waarden, normen, manier van leven… past)
jouw relatie met ondernemen gaan onderzoeken (wat drijft jou, waarvoor wil jij bekend staan, jouw sterktes gaan we omzetten in ondernemerskwaliteiten die je gaat verwerken in jouw aanbod).
Je doelgroep leren kennen (we nemen jouw persoonlijkheid mee in de zoektocht naar een doelgroep die ook bij jou past als ondernemer. Die match = onmisbaar!)
Marktonderzoek uitvoeren (we duiken hier dieper in jouw doelgroep & hun noden. Ik neem jou mee in de verschillende mogelijkheden om een marktonderzoek op te starten en je krijgt van mij een eerste opzet op jouw eigen vragenlijst te gaan opstellen.)
Hoe maak je alles? (Leer jouw productspecificaties kennen en duik in de optimale opbouw van jouw product + de regelgeving errond. Ik neem jou mee in alle eigenschappen die mogelijks belangrijk zijn bij het maken van jouw product).
Je aanbod gaan opbouwen bij een bijkomende dienst, bv. workshops (waar moet je rekening bij houden met het opzetten van een online/fysieke onderneming? We overlopen de mogelijke manieren om jouw aanbod te gaan opbouwen).
Jouw aanbod gaan opschalen (Help, plots een grote bestelling! Ik leer jou om om te gaan met situaties als deze en hoe je ze vanaf de start kan vermijden. Paniek is geen goede stimulans, dus dat gaan we vermijden.)
Een financieel plan gaan opstellen (voor elke ondernemer anders, maar we gaan samen aan de slag met mijn excel-template.)
Jouw merk, doelen & stappenplan voor de toekomst (je leert vanaf 0 jouw eigen merk opbouwen, inclusief je eigen uniek verhaal. Je doelen leg je vast voor de komende maanden en dankzij het uitgewerkte stappenplan weet je waar je als eerste moet aan beginnen).